Verder met de story:
6 augustus Mookerplassen - Wanssum
1829/0 - 1832/0 08,45 - 13,45 uur vaartijd 5 uur met sluis .
Wanssum is een tussenhaven waar je zo snel mogelijk weg moet zijn. Slechte service bij het vinden van een plaats en smerig. Voordeel, de supermarkt op de hoek. Diesel durfde men € 1,25
voor vragen.
7 augustus Wanssum - Venlo-Blerick
1832/0 - 1834/0 09,15 - 11,30 uur vaartijd 2,15 uur
Venlo-Blerick is een mooie haven met een nieuwe ingang, restaurant en vlak aan de Maas.
Als tussenstop niet slecht, verder is er in de omgeving weinig te doen.
Sluis Belfeld met een verval van 3,25 mtr is goed te doen, Sluis Roermond met 2,70 mtr is een makkie.
8 augustus Venlo - Roermond
1834/0 - 1836/5 08,45 - 11,45 uur vaartijd 3 uur

De maquette van Roermond.
De vraag was waar gaan wij liggen in Roermond? Op de plassen tussen de meute? Nee, in de Nautilushaven bij het centrum, ja. Roermond hebben wij helemaal uitgekamd en is een gezellige stad. De winkels zijn niet te ver weg en café's in overvloed. Zondagmiddag op een terras met een Leffe en een Dixielandband doet het wel. De fietsen hebben zich inmiddels al terugbetaald.

Wim maakt ook overal vrienden!
In Roermond staan vele beelden en beeldjes in brons op de gekste plaatsen, maar wel leuk. Onze buren, verwoede vissers, zaten de hele dag naar dat houtje te staren, opeens een ruk en verdraaid, een snoek van ca 80 cm! Wat een knaap. Vanwege de weersverwachting zijn wij een dag extra gebleven. Nodig was dit niet, achteraf.
12 augustus Roermond - Maastricht
1836/5 - 1841/0 08.45 - 14.30 uur vaartijd 6.45 uur met drie sluizen.
Sluis Limme, verval 4,05 mtr en de twee grote met een verval van 11.85 mtr wel met meegaande bolders. Toch een sensatie onder in de sluis door de poort, vastleggen en meegaan naar boven. Achterom kijken naar wat beneden ligt en dat is toch hoog!



Wij dachten te tanken bij Maasbracht, maar de bunkerboot kom je niet op en er is geen bel! Zeer klantontvriendelijk. Dan maar door het Julianakanaal naar Maastricht. Elsloo even melden dat je er door wilt en hopen dat er geen tegenligger komt. Er zijn er toch nog die zich niet melden!
De laatste sluis staat open en dan zie je Maastricht liggen. Eerst diesel bij de bunkerboot, 79 ltr,
in totaal vanaf de Heen tot Maastricht ca 110 ltr verbruikt, gemiddeld 3 ltr per uur en dat stroom opwaarts.
Bij het kiezen van een haven komen er diverse in aanmerking. Bij het zien van de lokaties blijft er maar één over, Pietersplas. Een zeer ruime haven op fietsafstand van de stad, met goede voorzieningen en zeker een goede ontvangst. Tot nog toe met de Lithse Ham, Mookerplas de beste drie!
Hier is het 2 halen 1 betalen, je krijgt één nacht gratis. Stroom, water en douches zijn inbegrepen.
Het heeft in de nacht van 12 augustus zeer hard geregend en 1 buis van de bimidi is verbogen!
Jerommeke heeft hem weer rechtgebogen en we zien wel.
Zo, nu de stad in en tot de volgende keer
Geen opmerkingen:
Een reactie posten